|
Жизнь в Древнем Египте
Класс: 3- кл
Урок
Тема: Жизнь в Древнем Египте
Цели:
воспитательная: положительное отношение к иностранной речи как способу общения; толерантное отношение к культуре, обычаям и способу жизни других национальностей;
развивающая: развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей; готовности принимать участие в иноязычном общении;
образовательная: овладение знаниями о культуре, истории, реалиях и традициях Древнего Египта; умение работать в группах, с мультимедийными средствами, развитие неподготовленной монологической речи на основе прослушанного текста, на основе фоновых знаний по теме;
К концу урока учащиеся должны знать лексику по теме:
Прилагательные: heavy, light, hard, soft, easy, difficult
Правильные глаголы: start, finish, love, hate, want, use, laugh, live;
Неправильные глаголы: draw – drew, sing – sang, write –wrote, read – read, have - had
К концу урока учащиеся должны уметь составлять утвердительные, отрицательные, вопросительные предложения в Past Simple; уметь выражать свою точку зрения; рассказывать о жизни в прошлом
Оборудование: Египетские сувениры, видеофильмы:
-“Papyrus, Egyption Paper, Egypt by Asiatravel.com.mp4”;
- Horrrible histories – “Hieroglyphic song”:
Мультимедийная доска, проектор; раздаточный материал, магниты
Учебник «Family and Friends» 3
Ход урока:
Оргмомент
Warm - up. “Treasure”. Revision of vocabulary:
Teacher: I’ve got smth hidden here. Look! It is expensive! It is beautiful! What is it?
Pupils: It’s the treasure. It’s the treasure of the Ancient Egyptians.
3. Match the words to the objects Which Egyptian words do you know?
Camel
Clay tablets
Pharaohs
Pyramid
Gods
tombs
Hieroglyphics
Papyrus
Let’s watch videofilm about the “Papyrus” (3:02)
Teacher: Which Egyptian names did you hear?
Pupils: Nefertari, Tutankhamon, Nefertiti
Teacher:What were their jobs?
Pupils: They were Pharaohs
Teacher: How can we characterise papyrus?
Pupils: It was strong, flexible, soft and light
Group work . Class book. Exercise 4 page 100 . Filling the words
Workbook. Exercise 1 page 92 Choose the correct words
Chorus. Revision of verbs
draw
|
drew
|
рисовать
|
sing
|
sang
|
петь
|
write
|
wrote
|
писать
|
read
|
read
|
читать
|
have
|
had
|
иметь
|
draw – drew, sing – sang, write –wrote, read – read, have - had
Speaking about the “Papyrus” P1→P2→P3
Teacher: What do you know about the papyrus?
Listening to the “Hieroglyphic song” (3:04)
-
Discussion
Where were the children?
What did they do? ( sang songs, danced, learned hieroglyphics, read books, wrote their names, learned to count, used papyrus)
Did the girls go to school? What did they do? ( stayed at home, helped their mothers)
How did Ancient Egyptians look like? ( They had brown eyes and long hair)
Guess the names in Hieroglyphics
Let’s make collective projects. Take pencils, read and draw.
What is your project about?
Рефлексия. What have we done at the lesson?
Hometask: составить рассказ о Египте, посмотреть “развивающий мультфильм- Древний Египет” youtube.com
|
|
|