Главная страница

Высокогорский муниципальный район рт атнинский муниципальный район рт


Скачать 20.97 Kb.
Название Высокогорский муниципальный район рт атнинский муниципальный район рт
Дата 11.02.2016
Размер 20.97 Kb.
Тип Документы

Высокогорский муниципальный район РТ

Атнинский муниципальный район РТ

Развитие УУД через обучающие структуры «Сингапурских технологий»

мастер-класс на зональной секции учителей иностранных языков в рамках августовской конференции педагогических работников Высокогорского муниципального района РТ

Баширова Резеда Робертовна,

учитель английского языка высшей кв. кат.,

МБОУ «Большеатнинская СОШ Атнинского м. р-на РТ;

Гусманова Зухра Рашитовна.

учитель английского языка высшей кв. кат.

МБОУ «Кунгерская СОШ Атнинского м. р-на РТ.

Большая Атня,

Кунгер, 2015

Introduction. Let’s start our work with this slide.

"Tell me and I'll forget. Show me and I'll remember. Involve me and I'll understand."

This is a Chinese proverb explains how to learn and retain knowledge successfully.

Now I want you to involve in discussion of the Learning Pyramid.

An effective lesson is not merely a lecture. An effective lesson involves interactive teaching methods. These ways of learning (discussion, practice doing, teaching others) are very popular in Singapore teaching. That’s why using Singapore teaching strategies allow us to achieve the goals of productive lesson, or to be much closer to the requirements of the Federal State Educational Standard of the second generation.

EduMap helps you to name one of these structures.

Placemat Consensus – it is just that we are practicing now. Zukhra Rashitovna - another English language Teacher of Atnya. Welcome.

The main part. (Gusmanova – Placemat Consensus) – генерирование идей, принятие командного решения.

Итак, мы рассмотрели какие УУД учащихся мы развивали, используя данную структуру.

Тем самым, используя любую структуру сингапурского обучения, мы даем каждому учащемуся возможность научиться:

Следовательно, сингапурская методика позволяет полностью соблюсти ФГОС.

Conclusion. In conclusion we would like to say, using Singapore Structures is very effective. Firstly, these techniques have been found to be significantly more beneficial to the learning process of the human mind. Secondly, the students are constantly encouraged to be active participants and it is the best way for developing students’ study skills, cognitive and regulatory learning activities, encouraging critical thinking, improving personal skills. And thirdly, the formation of these universal learning activities for students is one of the primary objectives of the Federal State Educational Standard of the second generation.

Использованная литература:

  1. Совершенствование качества преподавания в Республике Татарстан (программа для учителей английского языка)РТ.

  2. Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования (ФГОС ООО), утвержден

приказом Министерства образования и науки Российской Федерации

от «17» декабря 2010 г. № 1897.