Главная страница

Конспект внеклассного мероприятия (викторины) по английскому языку в 7х классах " English is the world". Разработан М. М. Миннекаевой, учителем английского языка


Скачать 19.06 Kb.
Название Конспект внеклассного мероприятия (викторины) по английскому языку в 7х классах " English is the world". Разработан М. М. Миннекаевой, учителем английского языка
Дата 03.04.2016
Размер 19.06 Kb.
Тип Конспект

План - конспект

внеклассного мероприятия (викторины) по английскому языку

в 7х классах

English is the world”.
Разработан М.М. Миннекаевой,
учителем английского языка



Цель: обобщить и систематизировать знания по изученному материалу.

Задачи:

  • Учебные: Активизировать навыки орфографии. Активизировать употребление определенного артикля “the” с именами собственными. Активизировать навыки аудирования.

  • Развивающие: Развивать речевые способности, психологические функции, связанные с речевой деятельностью (память, мышление, умение анализировать).

  • Воспитательные: Воспитывать уважительное отношение друг к другу, развивать умение слушать товарища и работать в группах.

  • Личностно-ориентированные: Создать условия для развития навыков общения и совместной деятельности.

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, экран.


Ход мероприятия:
Teacher: Good morning, boys and girls How are you? Feeling friendly? You are welcome! I’m glad to see you at our contest game “English is the world”. Today we will revise everything we know about English, learning English and English-speaking countries.
Teacher: Well, kids. At first, you need to divide into 3 teams. Here you can see some small paper squares of different colors: gold, silver and violet. Everyone should take one.
Ученики берут по одному цветному квадрату, и, таким образом, делятся на 3 группы и рассаживаются соответственно.
Task #1
Teacher: As you know, English is the most popular language in the world. People in all parts of our world can speak or, at least, understand it. That’s why we can call it INTERNATIONAL. The first task for you is to make as many words as possible from the word INTERNATIONAL.
Ученики в каждой команде составляют слова.
Task #2

Teacher: Great! I hope you realize that to speak English properly you need to know English grammar, because English is rather structural language.

– Next task for you is to put “the” correctly. On the slide you can see proper names. On your tables there are sheets of paper. Please, write down the proper names and “the” where it is necessary.
Ученики записывают на листах имена собственные и подставляют определенный артикль там, где он требуется.

Task #3
Teacher: So many countries, so many languages! Do you know that people in the world speak about 3500 languages? Now we will check how good you know the names of languages. I need two people from each team to come to the blackboard. Look at the slide: “In China people speak ... ” (Дети хором отвечают “… Chinese”).

- One of you takes a piece of paper from the box. There is a name of country on it. Person who takes paper should say “In (name of country) people speak (name of language)” and another person should name the language people speak in this particular country.
Учитель показывает задание на примере.


  • Each pair has only 1 minute to complete the task. Let’s start!



Task #4
Teacher: Good job! You’ve learned a lot of words concerning our topic. And the next task for you is to put letters in the right order. Please, look at slide. There are “mystery” words. You have sheets of paper on your desks, where you should write the words. The team that does the task 1st gets 3 points, 2nd – 2 p., 3rd – 1 p.
Учащиеся должны расставить буквы, показанные на слайде, в правильном порядке, чтобы получились слова по теме викторины.
Task #5
Teacher: There are a lot of nationalities in our lovely world. Let’s listen about one of them. The task is to listen and decide if the statements on the slide true or false. You are going to listen about Vaupes River Indians. “True or False”
Учащиеся слушают запись 2 раза и должны написать, какое из предложенных утверждений верное, а какое ложное.

Task #6
Teacher: Tongue twister, tongue twister… do you know what it means? Yes, скороговорка. Each captain has to say it as fast and correct as possible. You have one minute to prepare.
Капитаны команд должны подготовить скороговорку.
Teacher: Ok, good job! Thank you for your work. The winner is team …. Let’s applause! See you!
Учитель подводит итоги викторины.