Главная страница

Говорим о родственниках. Активизация лексики по теме «Семья»


Скачать 28.81 Kb.
Название Говорим о родственниках. Активизация лексики по теме «Семья»
Дата 10.02.2016
Размер 28.81 Kb.
Тип План-конспект

План-конспект открытого урока по английскому языку

Тема: "Говорим о родственниках. Активизация лексики по теме «Семья»"

по УМК «Enjoy English»: М. З. Биболетова, 6 класс

Цели урока: активизация лексического материала по теме «Семья», активизация лексико-грамматических навыков (притяжательный падеж существительных), развитие навыков устной и письменной речи, совершенствование навыков чтения и аудирования.

Задачи урока:

- образовательные: закрепление лексического материала по теме «Семья», практика образования, употребления притяжательного падежа существительных в речи;

- воспитательные: воспитание культуры общения, терпимого отношения к мнению других людей, воспитание трудолюбия;

- развивающие: развитие умений и навыков устной речи, развитие памяти детей, их внимания.

Оборудование: доска для повторения материала и написания заданий, наглядные пособия, карточки с заданиями, тетради, мяч.

Ход урока

1.Организационный момент

Good morning, children! I am glad to see you. Sit down, please. Letʹs start our work. Today weʹll remember some words on the topic «Family» and weʹll learn to describe the family.

2.Фонетическая разминка

Letʹs remember some words on the topic «Family». What words do you know?

Itʹs time to practice todayʹs vocabulary. Open your books, page 51, exercise 2. Listen and repeat the words after the speaker.

3.Речевая разминка

Now I want you to work in pairs. I will give you the cards with the questions. There are 5 questions about your family to answer. Ask your partner these questions about his/her family, write down his/her answers and be ready to tell about your partnerʹs family. I will give you three minutes. So, your time is up. What do you know about your partnerʹs family.

  1. What is your motherʹs name?

  2. How old is your mother?

  3. What is your fatherʹs name?

  4. Have you got a sister (a brother)?

  5. What is your sisterʹs (brotherʹs) name?

4. Активизация грамматических навыков по теме «Притяжательный падеж»

The next task for you. You have to match the words with their descriptions. Work in pairs.

  1. nephew 1)uncleʹs or auntʹs daughter or son

  2. niece 2) mother and father

  3. aunt 3) motherʹs or fatherʹs brother

  4. uncle 4) motherʹs or fatherʹs sister

  5. parents 5) sisterʹs or brotherʹs son

  6. cousin 6) sisterʹs or brotherʹs daughter

(1-f, 2-e, 3-d, 4-c, 5-a, 6-b)

Now we will describe the girlʹs family. Look at the picture of her family.

-What is the girlʹs name? (Diana)

-Look at the names of her relatives. What are their names?

- What is her motherʹs (fatherʹs, grandmaʹs, grandpaʹs, brotherʹs, sisterʹ s) name?

Her grandmaʹs name is …( записываю на доске)

5.Физминутка

- I can see you are tired. Will you stand up? Let’s have a rest. I’ll show you some actions, and repeat after me.

Hands up, hands down,

Hands on hips, sit down,

Stand up,
Hands to the sides,
Bend left, bend right,
Hands on hips.
One, two, three, hop,
One, two, three, stop,
Stand still.

6.Закрепление притяжательного падежа

Open your books at page 51, exercise 7. We will do this task in written form. Open your exercise books, put down the date and the number of the task. Rephrase the following word combinations using the Possessive Case. Letʹs remember the rule. How do we express the possession? – (с помощью апострофа и буквы s). Read the example. (ученики выполняют задание письменно, по вызову учителя два ученика работают у доски)

7. Совершенствование навыков аудирования и чтения

-We will listen to the letter of the girl. It is ex.9, page 52. (слушают текст)

-What do you know Dianaʹs family? What relatives has she got?

Letʹs read Dianaʹs letter and answer the questions. Who feels like reading? (ученики по вызову учителя читают)

Find the sentences from the text. (говорю предложения из текста по-русски, ученики ищут их в тексте и зачитывают по-английски)

Letʹs answer the questions. ( 1)Four relatives are going to stay with Dianaʹs family: Dianaʹs elder sister, her husband, and their two children, a boy and a girl. 2) Dianaʹs nephew is six months old. 3) Next week Diana will be very busy cleaning her room and shopping for Christmas presents.

8.Подведение итогов урока

So our lesson comes to an end. What have we done today? What new information have you learnt(remembered)? What was the most interesting activity for you? Thank you for your work. You were active today. Your marks for the lesson are…..

Домашнее задание: р.т. стр.58-59 №5,6 , нарисовать family tree – генеалогическое дерево своей семьи.