Главная страница

Цель: формирование познавательно-коммуникативных навыков общения, повышение культурного уровня и расширение кругозора учащихся на основе традиций и обычаев праздника "Halloween" ознакомление учащихся с обычаями и традициями празднования этого дня в англоязычных странах (на примере США и Британии) ра


Скачать 22.11 Kb.
Название Цель: формирование познавательно-коммуникативных навыков общения, повышение культурного уровня и расширение кругозора учащихся на основе традиций и обычаев праздника "Halloween" ознакомление учащихся с обычаями и традициями празднования этого дня в англоязычных странах (на примере США и Британии) ра
Дата 24.02.2016
Размер 22.11 Kb.
Тип Документы

HALLOWEEN PARTY

Цель: формирование познавательно-коммуникативных навыков общения, повышение культурного уровня и расширение кругозора учащихся на основе традиций и обычаев праздника "Halloween"

ознакомление учащихся с обычаями и традициями празднования этого дня в англоязычных странах (на примере США и Британии)

развитие творческой фантазии и инициативы в осуществлении иноязычной речевой деятельности, а также развития познавательных интересов учащихся

Оборудование: тыквы; плакаты, поделки и рисунки, выполненные учениками и демонстрирующие главную идею праздника; магнитофон с аудиозаписью песен, компьютер или ноутбук с экраном-мультимедиа; конфеты для призового фонда.

Ход мероприятия

Ведущий: Hello boys and girls. I’m glad to see you. Today is the 29th of October and very soon(in 2 days, by the way) people in different countries will celebrate one funny holiday. What holiday is it? ( It’s Halloween.) Yes, you are right. And today we will have an unusual lesson. I hope you are ready for some fun. Dear guests, there are two teams- “Happy skeletons” and “Crazy pumpkins”. I wish you good luck! Are you ready? Let’s go!

Ведущий: First, let’s warm up. Listen to the Halloween rhymes and try to guess the riddles.

- a witches’ pet that rhymes with hat (Cat/Rat)

- a scary thing that rhymes with toast (Ghost)

- a monster that rhymes with tummy (Mummy)

- what a witch rides that rhymes with room (Broom)

- who makes the web and rhymes with wider (Spider)

- what children say that rhymes with meat (all together) (Trick or treat)

Ведущий: Well done! Now please, answer my question: What is the symbol o Halloween? (It’s a pumpkin)That’s true. Do you remember how to make Jack-o-Lanterns? Look at the blackboard and put the steps into the correct order.

Put the candle inside the pumpkin

Cut a nose and a mouth

Take a big yellow pumpkin

Cut eyes

Put the pumpkin near or in the house

Light [laɪt] the candle
Ведущий: You are very smart and quick children. And now I want to check if you’re attentive. Try to find as many words as you can. / Time is up. What words did you find? Can you name more words?

bat

broom

candy

cat

cobweb

ghost

Halloween

pumpkin

scary

spider

spooky

witch



Ok, I give up! Your task was to find some information about this holiday. Who wants to start?

Ведущий: Excellent! We know that there is a traditional game “Trick-or-Treat”. Children dress scary costumes, go from house to house, knock at the door

and say “Trick-or-Treat”. What do they do if they get a treat? (They go away)

What do they do if they don’t get a treat? (They play a trick)
So if you want to get a lot of sweets on that holiday you must be polite and you must know how to play that game. Let’s rearrange this dialogue.





You´re welcome.




Yes, I´m a witch.




Bye bye Mr Brown. Thanks a lot.




Sure! Thank you.




Hi Jane, what a nice costume !




Can I have gum too?




Would you like a candy ?




Of course. Here you are.

1

Hello Mr Brown. Trick or treat ?



Ведущий: Our next contest is “Who is who?” Look at the pictures, read and write who is who.

* Make as many try sentences as you can.
Ведущий: We know that people decorate their houses on Halloween. The decorations can be scary (spooky) or funny, but not boring. Look around, we’ve decorated our classroom too. Try to describe it. Use there is/there are.
And now there is our last contest. Do you know the game “Who wants to be a millionaire?” Let’s play this game right now! 

Have a break and enjoy an amazing dance! Please, welcome our dancers!
Ведущий: Excellent! We’ve counted your points, soooo the winner is …..Our lesson isn’t over yet. It’s time for sweets and presents!