Главная страница

Разработка урока, посвященного Дню Святого Валентина цели


Скачать 47.86 Kb.
Название Разработка урока, посвященного Дню Святого Валентина цели
Дата 12.02.2016
Размер 47.86 Kb.
Тип Разработка урока

LOVE IS THE STRONGEST OF ALL PASSIONS


Разработка урока, посвященного Дню Святого Валентина

ЦЕЛИ:

- Активировать ранее изученные лексические единицы по теме «Holidays», развивать умение применять материал в практических ситуациях;

- развивать умение запросить информацию, способность к догадке, воображению, память; расширять кругозор учащихся;

- развивать мотивацию к дальнейшему овладению английским языком; обеспечить в ходе урока изучение таких вопросов, как дружба, любовь и т.д.

НАГЛЯДНЫЙ МАТЕРИАЛ: Valentine symbols, heart people, sayings about love; магнитофон, аудиокассета с музыкой, раздаточный материал.
ЭПИГРАФ УРОКА: WHAT WILL SURVIVE OF US IS LOVE Philip Larkin
Teacher: Dear friends! You are welcome to our party dedicated to St. Valentine’s Day, which is held on February 14th.

Pupil: This is a very popular holiday in Europe and America. It’s a day of love and friendship. We send greetings cards to our sweethearts and friends and ask them “be my Valentine”. It means “be my beloved”, or “be my friend”. We also decorate our classrooms with big red hears and give red roses and chocolates to our sweethearts, friends and family.

Этот праздник очень популярен в Европе и Америке. Этот день любви и дружбы, но не только возлюбленных, но и членов семьи, друзей, родственников. Мы посылаем в этот день открытки возлюбленным и друзьям и призываем их «будь моим Валентином». Это означает «будь моим (моей) возлюбленной или другом(подругой)». Мы украшаем помещения, где проходят праздники, красными сердцами, и дарим розы как символ любви и счастья.

Pupil: The method of choosing sweethearts on St. Valentine’s Day varied in different times and places. It could be a serious matter, leading to marriage or it could be a kind of a game. Today we have an interesting competition and a good holiday for all of us. So we wish you a Happy Valentine’s Day.

Как выбрать подругу/друга в день Святого Валентина? Это происходило по - разному в разные времена и в разных местах. Это могло быть и серьезным намерением, а могло быть всего лишь игрой. Вот и сегодня мы предлагаем игру и приятное времяпровождение в кругу друзей. Мы желаем вам Счастливого Дня Валентина.
Student: My Valentine

I have a little Valentine

That someone sent to me.

It’s pink and white

And red and blue,

And pretty as can be.

Forget-me-nots

Are round the edge,

And tiny roses, too;

And such a lovely piece of lace,

The very palest blue.

And in the centre

There’s a heart

As red as red can be

And on it’s written

2

All in gold, “To you,

With love from Me”.
Teacher: The word “love” can have many different meanings. But through all these meanings, many people would agree that they want to love and be loved.

Let’s read some quotation about love.
Love is life and if you miss love, you miss life. Leo Buscaglia

Love isn’t love until you give it a way. Michael W. Smith

Love looks not with the eyes, but with the mind. William Shakespeare

Love is that condition in which the happiness of another person is essential to your own.

Robert Heinlein

Life is the flower for which love is the honey. Victor Hugo
Where there is love there is life. Mahatma Gandhi

It is not only necessary to love, it is necessary to say so. French proverb.

Love is the strongest of all passion: it takes hold of head, heart and body at the same time.

Voltaire

Любовь - самая сильная из всех страстей, потому что она одновременно завладевает головою, сердцем и телом.

When we are in love we become blind Lopez de Vega

Когда мы любим, мы теряем зрение

Real love always makes people better Dumas the younger

Истинная любовь всегда делает человека лучше.

Teacher : So, we begin! Contest No 1. Let’s see how well you know Valentine symbols, history and traditions. Please, answer my questions!

1. What is to get a red mitten on Valentine’s Day? (It means that your lover doesn’t like you)

2. What is Cupid with his bow and arrow? (It’s the symbol of love)

3. What does a lace on Valentine’s Card mean? (it means “you’ve caught my heart in a net”)

4. What do the words mean: “Be my Valentine”? (Be my sweetheart friend)

5. What is the main symbol of Valentine’s Day? (A heart)

6. What do we decorate our rooms on this day? (Red hearts, balloons)

7. What are the best gifts on this day? (Red roses, sweets or chocolates)
Teacher: Contest No 2. Do you know any legends of how St. Valentine’s Day began?

Pupil: Давным-давно в Древнем Риме существовал обычай чествовать в середине февраля бога Луперкуса. Молодые барышни и молодые люди разыгрывали мистерии, во время которых складывали в специальные ящички записки. На каждой из них было записано всего два слова: имя человека, которому послание адресовано и имя отправителя. Затем по очереди вытаскивали записки и образованные пары продолжали праздник. Прошло несколько сотен лет. В конце 3 века нашей эры император Римской империи Клавдий издал указ, который запрещал молодым людям жениться. Клавдий вел постоянные войны и поэтому нуждался в боеспособной армии, а женатые солдаты, по его мнению, были плохими воинами. Древнеримским воинам закон не позволял вступать в брак, пока они находились на службе, и тем более освящать его в церкви. Один из христианских епископов, Валентин, пастырь и духовник воинов тайком благословлял пары и, несмотря на запрет, освящал отношения церковным обрядом. Непокорного священника казнили 14 февраля 270 года. С тех пор этот день празднуется как праздник всех влюбленных.А спустя 200 лет Валентин был причислен к лику святых и назначен покровителем нового праздника.

Pupil: А вот и другая история.

В старинные времена жил в солнечном Провансе славный рыцарь Джауфре Рюдель. Был он поэтом, который сложил много песен о любви. В тех песнях он провозглашал любовь к своей прекрасной даме, которую никогда не видел – Триполитанской принцессе. Пилигримы вещали, что прекрасней сей дамы нет на свете. Когда же принцессе поведали, что о ней сложены столь восхитительные песни, то она пожелала

3
увидеть искусного поэта своими глазами. Джауфре немедленно отправился в Левант, но по пути его разбил тяжелый недуг, силы его оставили, слуги разбежались, имущество его расхитили. Когда же наконец корабль прибыл в Триполитанскую гавань, Джауре умер. Это было 14 февраля 1148 года, т.е. день Св. Валентина. В старинных хрониках указано, что все трубадуры христианского мира взяли себе за обычай ежегодно в День св. Валентина сходиться в замках и на площадях, дабы своим песенным искусством прославлять историю любви.
Teacher: We want our spectators to participate in our competition. Please, look at the blackboard and say what I mean?

(Valentines, love, party, letters, rose, chocolate, heart, candy, friends, sweetheart, cupid)

1 . a part of your body

2. heart-shaped cards

3. a boy, who shoots arrows

4. a kind of flower

5. the feeling someone has towards anyone

6. the presents you give to your sweetheart

8. this is what all of you meet today together for
Teacher: Now we are beginning our grammar competition. Your task is to read the card carefully and find any mistakes there are. Time for preparation – 2 minutes.
Deer, Vary!

I hope that Falentine’s Dai will bring you lots ov fun! I thinks you’re very nice girls. To be my Valentine!

Best wesh, John.

Teacher: A lot of poets and lyrics have always been inspired by love. You have a chance to join the long list of poets who have written poems about love.

You all got a love poem and all you had to do was to insert some words and phrases of your own, following the guide. Read us your poetic version of a love poem.
When I look into your eyes

I see (colour) _______ (season) _______skies.

When I see you walking past

My (part of the body) _________ starts (verb) _______ fast.

I love the way you (action) _________

And the (noun) _______ that you wear.

Your (noun) ______ is like (noun)______

Your lips taste like (drink)________

You make me (verb)_______, you make me (verb)______

Please say you’ll be mine.

Teacher: Now we want to know how good you are at literature and art. You must match the famous couples.

Adam – Eve

John Lennon – Yoko Ono

Rhett Butler – Scarlet O’Hara

Romeo - Juliet

Ruslan – Ludmila

Cleopatra – Caesar (Anthony)

A.Pushkin – N. Goncharova
4

Teacher: Now you should make as many words as possible using the letters in the words Saint Valentine’s Day. (e.g. ten, date, nine, line, day, yes … )

Teacher: Now, the next task for you. Select the word that best completes the sentence:

  1. Valentine’s Day is a celebration of love and (romance, decorations, parents).

  2. Valentine cards have messages of (affection, humorous, share)

  3. On this day people share feelings of affection with friends, family and (affection, flowers, companions)

  4. This is the day to celebrate (feelings, humorous, decorations) of love and friendship.

  5. Many people call their love (romance, spouse, sweetheart).

Teacher: Look at the blackboard. Read and translate the poems into Russian.

The sky is high, the sea is deep

Thinking of you I cannot sleep

If you love me like I love you

Nothing but death will part us too.

February the 14th day

It’s Valentine, they say

I choose from among the rest

The reason is I love you best!

Sure as grape grows on the vine

So sure you are my Valentine –

The rose is red, the violet is blue

Lilies are fair and so are you!

Roses are red

Violets are blue

Honey’s sweet

And so are you!

Roses are red

My world is blue

But if you’ll love me

I’ll love you too

Roses are red

Violets are blue

I don’t know the rest

But I know I LOVE YOU.

You’re my rainbow, you’re my star

You’re my bright red cookie jar.

You’re my goldfish, you’re my pie,

You’re the apple of my eye.

You’re my daisy, you’re my vine,

You’re my own true Valentine!